środa, 3 maja 2017

Park Linowy 62 - Leśny Park Przygody "Skalisko"

Doczekaliśmy się długiego weekendu majowego, jest to czas kiedy parki linowe zaczynają się otwierać. Mimo nie sprzyjającej pogody 3 maja postanowiłem wybrać  się do Złotego Stoku pod granicą Czech. Miejsce wybrałem  z polecenia znajomych z nad morza. Park jest położony w dawnym kamieniołomie. Odkryłem tam tyrolkę umieszczoną na wysokości 60 metrów. Warto to zobaczyć, a najlepiej poczuć.

Info

Lokalizacja: Złoty Stok
Województwo: dolnośląskie
Strona: www.skalisko.eu
Facebook: Leśny Park Przygody "Skalisko"
Ilość tras: 7
Mapa:
Polskie Parki Linowe
Ilość odwiedzin: 1/71 Kwota wydana: 45 zł Łączna kwota: 2650,75 zł

W tym roku miałem słaby start. Przyszła majówka pierwszego dnia, kiedy było słoneczko nie byłem wstanie wyjechać do żadnego parku. Nie chciałem tak do końca zmarnować czasu i wraz  z kolegami zdecydowaliśmy się na wyprawę. Pogoda była mglista, dwa dni wcześniej zapowiadali, że będzie padać. Od właściciela parku dostałem informację o otwarciu nawet, jeśli będzie padać. Kierunek naszej podróży jaki wybraliśmy to województwo dolnośląskie,a konkretnie Złoty Stok położony na Przedgórzu Paczkowskim u podnóża północnego krańca Gór Złotych na Sudeckim uskoku brzeżnym bezpośrednio przy granicy z Czechami. Dojazd tam zajął nam około 4,5 godz, ale było warto. Jest to dawny kamieniołom i otoczenie robi naprawdę wielkie wrażenie, a co dopiero z góry. Po rozmowie z właścicielem i otrzymaniu rabatów (za co bardzo dziękujemy)  mogliśmy zaczynać zabawę.

Sam park linowy oferuje nam 7 tras, które posiadają zwierzęce nazwy. Cennik tutaj jest rozłożony trochę inaczej, niż w innych parkach. Tutaj mamy podział, przejścia na drzewach (4 trasy) lub tyrolki giganty. Czyli tutaj płacimy od razu za cztery trasy 50 zł, dla dzieci od lat 7 mamy jedną trasę w cenie 30 zł. Największą atrakcją są tyrolki, mniejsza kosztuje 30 zł, a większa razem z mniejszą 50 zł. Można wykupić sobie pełny karnet za 90 zł za wszystkie atrakcję, co jest jak najbardziej akceptowalną ceną za taką zabawę. Dodatkowo w poniedziałki jest promocja i przy zakupie pełnego karnetu dla osoby dorosłej (rodzica) upoważnia do bezpłatnego wstępu jednego dziecka.

Po uiszczeniu opłaty skarbowej, możemy zaczynać zabawę, oczywiście od trasy Sowa która jest trasą inicjacyjną. Po zdanym egzaminie możemy udać się na inne trasy. Jak wcześniej wspomniałem jest tutaj siedem tras (Wiewiórka, Salamandra, Dudek, Muflon, Gacek, Orzeł i Kondor), a oto mapka ich rozmieszczenia:

www.skalisko.eu
W pierwszej kolejności wchodzimy na trasę Salamandrę i przechodzimy na Dudka i Muflon ponieważ są one przygotowane jedna za drugą w niewielkim wąwozie z ładnym strumyczkiem. Bardzo ładnie się to prezentuje. Przeszkody mają tutaj swoje nazwy i np "skóra węża" to kładka siatkowa, a  spagetti to odpowiednik "makaroników". Jest tego sporo "pajęcza dolina", "kładka przemytnika",  "mrówkowy szlak", "sieć rybaka" czy "przeciąganie horyzontalne". Co mi się bardzo spodobało to, to że przeszkody są naprawdę długie, imponująco wyglądało to w siatkach. Na początku jak startujemy mamy dwa mini wodospady które dodają swojego uroku.

Na trasie Gacek możemy zobaczyć "przeciąganie horyzontalne", czyli koala w innych parkach. Zadanie jest proste, po przypięciu bloczka obracamy się tyłem do kierunku trasy i mozolnie przeciągamy się na drugą stronę. Jest to przed trening na tyrolkach, jak byśmy nie dojechali do końca trasy. Mamy tutaj również skok tarzana, tylko z dodatkowym zjazdem, coś takiego widziałem na Teneryfie. Również tutaj w górach możemy uprawiać surfing, tylko na drzewach.

Teraz wisienka na torcie tego parku, zaczynamy zjazdy tyrolkowe. Jak głosi legenda są to najdłuższe tyrolki w Europie, na razie nie mogę zaprzeczyć. Przejazd na wysokości 60 metrów nad ziemią robi niesamowite wrażenie. Jest to przepiękny widok z odrobiną strachu, jak to kolega powiedział "Po dojechaniu do połowy trasy, dopiero zorientowałem się, że to tak wysoko". Widok jest cudowny.

Dwie następne trasy to "Kondor" najwyższa i "Orzeł" trochę mniejsza. Aby zacząć trzeba odrobinę wyjść pod górę, by się znaleźć na odpowiedniej wysokości. Trasa Kondor posiada dwa zjazdy, możemy zjechać wolniejszą trasą i podziwiać widoki lub wybrać odnogę która jest szybsza. Jak zakończymy trasę Kondor, zaczyna nam się trasa "Orzeł która składa się z trzech przejazdów. Są one umieszczone już sporo niżej lecz dostarczają niesamowitych wrażeń. Warto tu być i to poczuć. Sami zobaczcie:

Może sami chcecie spróbować ;-)

Zwróciłem uwagę na fakt ,ze chodzi się tutaj bez kasków, pierwszy taki park. Zapytałem właściciela o co chodzi. Okazuje się że nie są potrzebne, trasy są tak przygotowane, że nie jest to wymagane. A kobiety z długimi włosami otrzymują gumki do spięcia włosów. Czego w tym parku mi brakło, to trasy dla najmłodszych. Mamy jedną trasę dla dzieci od lat 7. Brakuje trasy siadowej, zwłaszcza że gości z dziećmi w młodszym wieku jest tu sportu.

Co do nowości to już usłyszałem, że są plany na kolejną tyrolkę, która będzie zamieszczona jeszcze wyżej. Dodatkowo w planach jest trasa wzdłuż kamieniołomu co może być naprawdę niezłą atrakcją. Tylko tutaj tym razem będą już kaski na głowę. Bardzo mi się podoba jak to wszystko się tutaj rozwija. Życzę właścicielowi aby plany się zrealizowały. A ja czekam z niecierpliwością na pojawienie się nowe trasy, które będę mógł  przetestować.

Oczywiście muszę jeszcze wspomnieć o naszych stróżach. Nad naszym bezpieczeństwom czuwa wspaniała ekipa, która w każdym momencie doradzi co mamy zrobić lub nam pomoże jak mamy problem. Wielkie dzięki za fantastyczną zabawę.

Po całej zabawie skorzystaliśmy z wycieczki do kopalni złota. Takie wycieczki są organizowane co 15 min w grupach około 20 osobowych. Szlak takiej wycieczki przechodzi obok parku linowego, co daje niezłą reklamę parku. A ja się dziwiłem, jak właściciel wspominał, że on nie potrzebuje reklamy, sama kopalnia ściąga gości do zabawy na linach.  Zapraszamy wszystkich z północy polski do kopalni złota, a przy okazji na najdłuższe tyrolki w Europie.

Ocena 4.5/5

Trasa Sowa

Przeszkód 4
Info: Trasa inicjacyjna, obowiązkowa dla wszystkich
      (nauka bezpiecznego poruszania się po parku)

2. Małpi most

Przeszkód 4
Cena: 30 zł
Info: Tyrolka - zjazd na linie, od 12 lat
      (łączna długość liny - ok. 650 m)

1. Wejście na tyrolkę
  2. Tyrolka gigant
  3. Tyrolka gigant
  4. Tyrolka gigant

Trasa Kondor

Przeszkód 3
Cena: 50 zł + tyrolka Orzeł
Info: Tyrolka Super Gigant - zjazd na linie, od 16 lat
      (łączna długość liny - ok. 1080 m)

1. Wejście na tyrolkę
  2. a. Tyrolka gigant (wolniejsza)
  3. b. Tyrolka gigant (szybsza)